پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
بمناسبت ۲۳ محرم الحرام سالروز تخریب حرم امامین عسکریین علیهماالسلام
بمناسبت ۲۳ محرم، سالروز تخریب حرم امامین عسکریین علیهماالسلام

* بازخوانی پیام‌های مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف

- پیام معظم له به مناسبت واقعه دردناک تخریب حرم امامین عسکریین علیهماالسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

ألا ما لهذه السماء لا تمور؟!
و ما للجبال تری لا تسیر؟!

الله اكبر! الله اكبر!
 لقد وقعت ثلمه عظمی تزعزعت بها اركان‌الدین و انهدمت بها قواعد شوكة‌المسلمین، مصیبة ما أعظمها.
بارالها! از حوادث درناكی كه بر مسلمانان از فتنه‌ی گروهی خوارج پیشه،‌ دشمنان حقیقی دین، فرقه‌ِ‌ی مستحدثه، تروریست و جنایت پیشه كه به اسم اسلام و حمایت از كتاب و سنت، علی‌الدوام مسلمانان را از زن و مرد و پیر و جوان و كودكان خردسال به خاك و خون می‌كشند و حتی در حال نماز و عبادت ‌و در مشاهد شریفه كسی را امان نمی‌دهند و هزاران مسلمان دوستدار اهل بیت علیهم‌السلام را در كشور عراق به جرم داشتن ولایت آل البیت علیهم‌السلام مظلومانه و با فجیع‌ترین وضع می‌كشند به تو شكایت می‌كنیم؛ اللهم الیک الشکوی و انت الشاهد علی هذه البلوی
خدایا! تو می‌دانی و می‌بینی كه بر شیعیان در عراق چه می‌گذرد و چه خون‌های پاكی كه بر زمین ریخته می‌شود و سران به اصطلاح اهل سنت با سكوت خود، از محكوم كردن این جنایت‌ها خودداری می‌كنند؟ خبر بسیار دردناك بمب‌گذاری در حرم مطهر ملایك پاسبان عسکریین علیهما‌السلام و تخریب قبه‌ی منوره و مقدسه‌ی آن دو امام بزرگوار،‌ عمق جنایت و شرارت این مفسدان و دشمنی آنان را با اسلام، ‌قرآن و اهل بیت ‌ظاهر كرد؛ زبان و بیان از تقریر بزرگی این فاجعه و محكوم كردن آن، ‌عاجز و از عرض تسلیت به پیشگاه مقدس قطب عالم امكان،‌حضرت بقیت‌الله ‌ارواح‌العالمین له الفدا، قاصر است؛ اللهم انا نشكوا الیك فقد نبینا و غیبه ولینا و تظاهر الزمان علینا؛ ما امریكا و سایر دول غربی را در فجایعی كه در عراق ‌واقع می‌شود مسوول می‌دانیم.
اینجانب ضمن محكوم كردن این جنایت هولناك، اعلام عزای عمومی كرده و از حوزه‌های علمیه‌ی سراسر كشور می‌خواهم كه روز شنبه،‌دروس خود را تعطیل كرده و اقامه‌ی عزا كنند.
وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.»

23 محرم الحرام 1427 هـ.ق
لطف الله صافی

_______

- پیام معظم له به مناسبت اولین سالگرد واقعه دردناک تخریب حرم امامین عسکریین علیهماالسلام

بسم الله الرحمن الرحیم
سالگشت فاجعه بزرگ هتک روضه مقدسه عسکریین علیهما السلام را به پیشگاه حضرت بقیة الله ارواح العالمین له الفداء با کمال خضوع و ادب، تسلیت عرض می نمایم.
هتک حرمت آن امامین همامین علیهما السلام مصیبت بزرگی است که نه فقط بر عالم تشیع، بلکه بر عالم اسلام وارد شده است؛ هر مسلمانی به محبت و ولایت اهل بیت علیهما السلام، بر حسب روایات متواتر و اتفاق شیعه و سنی از ارکان ایمان است؛ هر مسلمانی به محبت و ولایت اهل بیت علیهما السلام موظف بوده و باید از اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم تجلیل، تکریم و تعظیم داشته باشد که فردای قیامت از آن سؤال خواهد شد.
هر گونه و با هر زبان بخواهیم این جسارت بزرگ را محکوم کنیم و اظهار مصیبت نماییم، حق آن ادا نمی شود.
متأسفانه شرایط خاص عراق و فتنه هایی که گروه خاصی از جهال و نواصب همه روزه برپا می نمایند و مردم بی گناه را از صغیر و کبیر، زن و مرد قتل عام می نمایند، مانع از بازگشت آرامش و امنیت به این کشور شده است؛ دست پروردگان و مزدوران اشغالگران، عامل این بحران و نا امنی اند؛ زیرا می دانند بازگشت امنیت به کشور و تسلط حکومت برگزیده مردم بر اوضاع، بهانه ای برای بقای اشغالگری نمی ماند و خواه ناخواه، باید به اشغالگری پایان دهند و در این میان با تأخیر بازسازی حرم مطهر عسکریین علیهما السلام نیز این مصیبت عظمی همچنان ادامه دارد؛ حکومتی که اکنون در عراق با حضور اشغالگران تأسیس شده از هر جهت مردمی است و به هر حال، مشروعیت دارد و به طور قطع اگر تا به حال، عوامل مزدور و جهال وهابی مانع نشده بودند، این حکومت اکنون توانسته بود با به دست گرفتن زمام امور، عذر اشغالگران را خواسته، و راه هر بهانه ای را برای ادامه اشغال بسته بود.
بر همه کسانی که دلهایشان برای کشور عزیز عراق و این منطقه عزیز اسلامی می طپد؛ برای همه آنانی که از شیعه و سنی، محبت اهل بیت علیهما السلام را، که علامت ایمان و طهارت از نفاق است، در دل دارند، برای آنان که به عتبات عالیات، کربلا، نجف و حوزه هزار ساله آن احترام می گذارند، برای دولت ها و دولتمردان همه کشورها لازم است حکومتی را که در عراق روی کار آمده تقویت و در استحکام ارکان آن تلاش کنند و سیاست های خود را به گونه ای تنظیم کنند که استقلال و آزادی عراق با قوت این حکومت، پی ریزی شود.
حقیر به همه دولتمردان اسلامی هشدار می دهم که در این رابطه همه مسئولیت دارید؛ اگر می خواهید این سرزمین مقدس از دست اشغالگران آزاد گردد، سیاست های خود را با قدرت یافتن حکومت مردمی عراق، هماهنگ سازید.
و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم.
23 محرم الحرام 1428 هـ.ق
لطف الله صافی

______

- پیام معظم له به مناسبت سومین سالگرد واقعه دردناک تخریب حرم امامین عسکریین علیهماالسلام

                                                          بسم الله الرحمن الرحیم
سه سال از فاجعه‌ی عظیم و هولناک تخریب و هتک حرمت بارگاه ملکوتی و آسمانی آستان فرشته پاسبان امامین همامین امام هادی و امام عسکری علیهماالسلام می‌گذرد.
سه سال است که قلب مقدس قطب دایره‌ی امکان، حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف در مصیبت هدم حرم جدّ و پدر بزرگوارشان، داغدار است.
سه سال است که ملائکه‌ی الهی وفرشتگان مقرب درگاه حق، برگرد حریمی می‌گردند که از کینه‌ی نابکاران ویران است.
سه سال است است که شیعه در ماتم این مصیبت عظمی، اندوهناک و غمناک است.
اللهم إنّا نشکوا إلیک فقد نبیّنا و غیبة ولیّنا و کثرة عدوّنا و شدّة الفتن بنا
ضمن عرض تسلیت مجدد این مصیبت عظمی به ساحت مقدس ولی دوران و امام عالم امکان حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از همه شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام می‌خواهیم تا با اقامه ی عزا و برپایی مجالس، یاد آن بزرگواران را گرامی داشته و انزجار خود را از فتنه‌ی گروهی خوارج پیشه، دشمنان حقیقی دین، فرقه‌ی مستحدثه، تروریست و جنایت پیشه که به اسم اسلام و حمایت از کتاب و سنت علی الدوام مسلمانان را از زن و مرد و پیر و جوان و کودکان خردسال به خاک و خون می‌کشند و حتی در حال نماز و عبادت و در مشاهد شریفه کسی را امان نمی‌دهند، اعلان نمایند.
بحمدالله چندی قبل با اهتمام عدّه‌ای از دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام این آستان فرشته پاسبان که تعلق خاص به حضرت بقیةالله مولانا المهدی صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دارد برای زیارت زائران امامین عسکریین علیهما السلام آماده‌سازی شد که هم اکنون پذیرای دلباختگان فراوانی از سراسر جهان می‌باشد.
اینجانب از ستاد محترم بازسازی می‌خواهم انشاء الله با سرعت عمل هر چه زودتر به کوری چشم اعداء اهل بیت علیهم السلام بنای این مشهد مطهر با شکوه‌تر و مجلّل‌تر پایان یابد و چشم دوستان اهل بیت علیهم السلام و خصوص شیعیان به آن روشن و لمعان انوار آن جهان را منور سازد.
هرگونه ابراز خدمت و تلاش و سعی و زحمت در تجدید این آستان عرش نشان مورد تقدیر خاصّ حضرت بقیةالله ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و شخص شخیص آن یگانه دوران و امام عالم امکان است.
اینجانب اگر کارگر ساده‌ای در این بازسازی بودم سر افتخار به اوج مهر و ماه می‌رساندم.
و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.

23 محرم الحرام 1430 هـ.ق
لطف الله صافی

چهارشنبه / 11 مهر / 1397