شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر مدافع حريم ولايت حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مد ظله العالي به
هفتمین اجلاس سالانه‌ی بزرگداشت غدیر/مشهد مقدس 1393

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لو لا أن هدانا الله

شکر و سپاس بی حدّ بر درگاه ربوبی که بزرگترین نعمت عالم وجود بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را به ما ارزانی فرمود و ما را از ظلمات جهل و تاریکی‌ها نجات داد؛ بزرگترین سرمایه زندگی ابدی و حیات جاودانی را به ما عنایت فرمود و ما را بر خوان نعمت بیکران ولایت و امامت نشانید و از اقیانوس پهناور عدالت و صداقت و حقیقت سیراب نمود.

سلام و درود خداوند متعال بر اشرف کائنات و افضل مخلوقات حضرت ختمی مرتبت محد بن عبد الله صلی الله علیه و آله و بر وصیّ بلا فصل ایشان امام المسلمین و یعسوب الدین حضرت امیر المؤمنین علیه السلام و سلام و صلوات ملائکة الله بر صاحب این قبّه منوّره و روضه مطهره مولانا حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء و بالاخره سلام و تحیّت بر شما عزیزان حاضر در این مجلس نورانی؛ مجلسی که امیدوارم موجب خشنودی خاطر انور حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا فداه و محل نزول ملائکه الهی باشد.

برادران و خواهران ایمانی! امروز شما در این زمان حساس که زمان غربت امامت و ولایت است؛ زمانی که خون پاک شیعیان مظلوم کوچک و بزرگ، پیر و جوان و زن و مرد تنها به جرم شیعه بودن و به جرم دوستی اهل بیت علیهم السلام به وسیله خون آشام ترین انسان‌نماهای تاریخ در کشورهای اسلامی به زمین ریخته می‌شود گرد هم آمده‌اید و به یاد عظمت‌های غدیر و به یاد مظلومیت صاحب غدیر این مجلس باشکوه را تشکیل داده‌اید و فضائل و مناقب آن حضرت را به جهانیان ابلاغ می‌کنید.

این افتخار بزرگی برای شماست که باید در درجه اول خودتان قدردان آن بوده و بر این نعمت بزرگ شاکر باشید.

امروز متأسّفانه در جهان اسلام با یک مشت انسان‌های جانی و آدم کش روبرو هستیم که با اعمال جنایتکارانه خود روی تاریخ را سیاه نمودند. اشخاص پلیدی که به اسم اسلام عزیز، بدترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند و چهره رحمانی اسلام را به چهره زشت و عبوس و جنایت تبدیل نموده‌اند.

وظیفه ما امروز سنگین‌تر از گذشته است. یکی از فوائد این همایش‌های مذهبی باید این باشد که حقیقت اسلام واقعی را به دیگران نشان دهیم.

حقیر از دانشمندان و اساتید محترمی که در این همایش تشریف دارند خاضعانه درخواست دارم که همه همّت و توان خود را برای مقابله علمی و منطقی با افکار پلید این جاهلان قرار دهند و خیّرین محترم با اهدای مال خود این همایش ها را یاری نموده و در ترویج و نشر معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام بیشتر موفّق باشند.

در پایان، توفیقات بیشتر آقایان بزرگوار و حضّار در این جلسات با عظمت در ظلّ عنایات حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشربف خواستارم و السلام علیکم و رحمةالله

لطف الله صافی

17 ذی الحجة الحرام 1435

دوشنبه / 21 مهر / 1393