جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار با وزیر امور خارجه مطرح شد: توصیه‌های آیة الله العظمی صافی گلپایگانی نسبت به برقراری روابط سازنده با کشورهای جهان و نیز رفع مشکلات اقتصادی کشور
توصیه‌های مرجع عالیقدر به وزیر امور خارجه

 

صبح امروز 11 رجب المرجب 1440 (27/12/97) وزیر محترم امور خارجه و هیئت همراه با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان، دیدار و از توصیه‌های معظم له بهره‌مند شدند.
در ابتدای این دیدار، آقای دکتر ظریف، گزارشی از سفر هیئت ایرانی به عتبات عالیات و نیز برنامه‌های وزارت خارجه ارائه داد.
معظّم له نیز ضمن مسألت قبولی زیارت هیئت محترم ایرانی، فرمودند: این سفر، بسیار مفید و با برکت برای هر دو کشور دوست و ولائی ایران و عراق بود. امیدواریم اینگونه سفرها در منطقه تداوم پیدا کند و همگان، از آثار و برکات آن برخوردار شوند. اینجانب همیشه توصیه داشتم که با همسایگان و جهان اسلام باید ارتباطی قوی همراه با حفظ عزّت و منافع خود داشته باشیم، بلکه می‌توانیم به تمام کشورهای جهان، صلح و صفا و مهربانی را عرضه کنیم.
ایشان با اشاره به حادثه تروریستی و دردناک نیوزیلند، ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار و مسلمانان جهان،  فرمودند: این فاجعه بسیار تأسف‌بار بود. واکنش مناسب وزارت امور خارجه و مواضع مشترک کشورهای اسلامی، می‌تواند در کاهش اینگونه حوادث مثمر ثمر باشد.
مرجع عالیقدر در ادامه، با اشاره به لزوم بکارگیری منطق و تدبیر در سیاست خارجی فرمودند: با کشورهایی، مانند مصر، مراکش و اردن که مردم آن دوستدار اهل بیت علیهم السلام هستند، باید رابطه قوی داشته باشیم. آنچه در سیاست داخلی حائز اهمیت است سیاست معقولانه می‌باشد که در سایه منطق و تدبیر و درایت می‌توانیم عزّت کشور اسلامی ایران را در جهان بیشتر کنیم.
معظّم له در قسمت دیگری از بیانات خود فرمودند: بحمدالله تعالی درایت و سیاست و فعالیت‌های شما در وزارت خارجه، همواره مورد تأیید مردم شریف بوده است و مردم ما به شما حُسن ظن و اعتماد دارند. زحماتی که شما و همکارانتان در این مدّت تحمّل کرده‌اید و ان‌شاء الله در آینده اهتمام بیشتری خواهید داشت، مورد رضایت ملّت ایران می‌باشد. ما نه تنها با دوستان، بلکه با دشمنان نیز می‌توانیم با عقلانیت و حفظ عزّت و منافع کشور در ارتباط باشیم.
آیة الله العظمی صافی در بخش دیگری از توصیه‌های خود، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی، افزودند: وضعیت کنونی اقتصاد، بسیار ناراحت‌کننده است. مردم شریف و نجیب ما، امروز با مشکلات زیادی روبرو هستند که به نظر ما می‌توان با سیاست‌های خوب و مفید و روابط سازنده، این مشکلات را رفع نمود. وظیفه مسئولان در این باره بسیار سنگین است و امیدوارم که شما بتوانید در این عرصه هم موفق باشید.

دوشنبه / 27 اسفند / 1397