جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
همزمان با عید سعید غدیر؛ در لوح اهدایی دفتر آیت الله العظمی صافی به معمّمین:
روز تلّبس به لباس روحانیت، روز تجدید عهد با امام زمان علیه السلام در راه اقامه شعائر بخصوص امر به معروف و نهی از منکر است.

همزمان با عید سعید غدیر خم، ده ها نفر از طلاب حوزه علمیه قم به دست مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف معمّم شدند.

در این مراسم که انبوه جمعیت عاشقان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و غدیریان منتظر حضور داشتند، ذاکران اهل البیت علیهم السلام، به مدیحه سرایی شخصیت بی نظیر پیشوای اول شیعیان جهان پرداختند.

طلّابی هم که جهت تلبّس به لباس مقدّس روحانیت آمده بودند یکایک خدمت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف می رسیدند و پس از معمم شدن، لوح یادبود اهدایی را از دست ایشان دریافت می کردند.

لازم به ذکر است که شب گذشته نیز در مدرسه حضرت اباصالح المهدی علیه السلام جمعی از طلاب به دست معظم له مفتخر به لباس مقدس روحانیت شده بودند.

متن این لوح یادبود بدین شرح است:

«اکنون که به لطف خداوند متعال و توجّهات خاصّه حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا، ملبّس به لباس مقدّس روحانیت به دست مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت اللّه العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف شده اید، خداوند متعال را شاکر باشید که بر شما منّت گذارده و امر تبلیغ  آموزه های نورانی دین مبین اسلام را به شما عطا کرده است.

این روز، که نقطه عطفی در دوران با  برکت تحصیل در حوزه علمیه محسوب می گردد، روز تجدید عهد با صاحب و مولایمان حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف است؛ روزی که به عنوان سربازی فدا کار به محضر آن بزرگوار، آمادگی خود را جهت اعلای کلمة الله و ترویج معارف نورانی قرآن و اهل البیت علیهم السلام با تمام توان و استعداد اعلام می دارید.

آری! امروز را - که توفیقی مضاعف در راه خدمت به دین پیدا کرده اید- روز تحوّل در امر تحصیل و تهذیب خود بدانید، و عزم خود را جزم نموده تا در مقابل تهاجم بی سابقه دشمن بر تعالیم والای مکتب اهل البیت علیهم السلام، با سلاح علم و عمل و اجتناب از اشتغال به امور غیر ضروری، به عنوان سربازی نمونه انجام وظیفه نمایید.

و در پایان خدمت آن بزرگوار عرضه می داریم: ای مولای ما، امروز که به لباس خدمت به دین که لباس علما و بزرگان و سربازان فداکار شما بوده است- ملبّس شده ایم با شما تجدید عهد می کنیم که تا آخرین نفس، در راه اقامه شعائر دین بخصوص امر به معروف و نهی از منکر ایستادگی نموده و لحظه ای تقصیر و مسامحه نخواهیم کرد.»

سه شنبه / 22 مهر / 1393