جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
سه اثر جديد فقهي از مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي مدظله منتشر شد.

 

«الإتقان فی أحكام الخلل و النقصان»؛ «القول التام فی صلوة المأموم و الإمام» و «الرسائل الفقهیة من فقه الإمامیة» عناوین سه اثر جدید فقهی استدلالی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی می باشد كه به تازگی از سوی واحد نشر بین الملل دفتر معظم له چاپ و منتشر شده است.

«الإتقان فی أحكام الخلل و النقصان» كه متن درسی به زبان عربی و قلم شیوای معظم له می باشد در 294 صفحه و در 17 عنوان شامل مباحثی همچون خلل حادث در نماز،  كلام در شك، شك در ركعات، شك در نماز مسافر، كیفیت نماز احتیاط، قضاء اجزاء فراموش شده نماز، موجبات سجده سهو،  شك هایی كه نباید به آن اعتنا كرد و شك امام و مأموم و ... منتشر شده است.
كتاب «القول التام فی صلوة المأموم و الإمام» كه نیز متن درس خارج فقه معظم له می باشد در 296 صفحه و در 4 فصل و 71 عنوان، شامل مباحثی همچون مشروعیت نماز جماعت و استحباب آن، شرائط نماز جماعت، احكام جماعت و شرائط امام جماعت است كه منبعی بسیار غنی و استدلالی برای پژوهشگران عرصه فقه اهل بیت علیهم السلام باشد.
اثر دیگر حضرت آیت الله العظمی صافی كه شامل مجموعه ای از رساله های فقهی در مسائل و موضوعات جدید و به روز فقهی می باشد با نام «الرسائل الفقهیة من فقه الإمامیة» در 306 صفحه و 5 رساله منتشر شده در سال های قبل و 6 رساله جدید فقهی به چاپ رسیده كه شامل مباحثی همچون شبیه سازی، تغییر جنسیت، ماهیت و احكام بیمه و باروری مصنوعی و ... می باشد.
علاقمندان و فقه پژوهان محترم می توانند جهت تهیه كتاب با شماره تلفن 37723380-025 مركز پخش آثار معظم له تماس بگیرند.
 

دوشنبه / 9 دى / 1392