جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آیة الله العظمی صافی گلپایگانی:
باید علمی که از حوزه مبارکه قم صادر می‌شود، کام تشنگان معارف و حقایق نورانی اسلام در سراسر جهان را سیراب نماید./براي ما افتخار است كه از كشورهاي اسلامي و حتی از اروپا براي تحصيل علوم و معارف اسلامی به حوزه‌ علميّه قم مي‌آيند.
دیدار ریاست جامعة ‌المصطفی‌ العالمیة با آیت الله العظمی صافی

ریاست و معاونان جامعة ‌المصطفی‌ العالمیة با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الشریف با ایشان دیدار و از بیانات معظّم له بهره‌مند شدند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الإسلام والمسلمین آقای عباسی ریاست جامعة المصطفی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز علمی حوزوی ارائه داد.

مرجع عالیقدر نیز ضمن تقدیر و تشکّر از ایشان و همکارانشان فرمودند: برنامه‌های شما بسیار وسیع و گسترده در تمام شعب و رشته‌ها است که واقعاً مایه امیدواری و افتخار می‌باشد.
قدر این فرصت را بدانید و اهتمام کنید گام‌های مهمّ و بزرگی در راستای اهداف والای اسلام بردارید.

ایشان ضمن اشاره به روایاتی که قم را مرجع و منبع علمی دنیا معرفی می‌کنند، افزودند: اینکه در روایات داریم از قم "یفیض العلم منه الی سائر البلاد" مساله مهمی است. قم باید مرجع علم و معارف اسلامی در دنیا باشد.
باید علمی که از حوزه مبارکه قم صادر می‌شود، کام تشنگان معارف و حقایق نورانی اسلام در سراسر جهان را سیراب نماید.

معظّم له در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به خدمات علمای سلف در روابط با مجامع علمی دنیا بیان داشتند: علمای بزرگی، مثل آیت الله العظمی بروجردی ره، آرزوی چنین مطالبی داشتند که ما بتوانیم همه جا برویم و عرض وجود داشته باشیم و بتوانیم اسلام و ولایت اهل بیت علیهم السلام را معرفی کنیم که بحمدالله مجامعی، مثل جامعه المصطفی توانسته تا حدّ خوبی این وظیفه را انجام دهد.

آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از سخنان خود، با توجه به حضور طلاب خارجی در ایران و حوزه‌های علمیه فرمودند: ‌این برای ما افتخار است كه از كشورهای اسلامی و حتی از اروپا برای تحصیل علوم و معارف اسلامی به حوزه‌ علمیّه قم می‌آیند تا با فراگیری علوم قرآن و اهل بیت علیهم السلام، آن را به مردم دنیا و تشنگان حقیقت و معنویت معارف اسلامی برسانند.

معظّم له در پایان دیدار با مسئلت توفیق بیشتر برای دست‌اندرکاران این مرکز مهمّ علمی، فرمودند: ان‌شاء الله همه خدماتی که در راه احیای امر اهل بیت علیهم‌السلام و ترویج معارف نورانی اسلام انجام می‌دهید، مورد قبول و رضایت خاطر مبارک حضرت ولی‌عصر ارواح العالمین له الفدا قرار گیرد.

شنبه / 15 تير / 1398