پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: برگزاری کنگره بزرگداشت مقام حضرت ابوطالب علیه‌السلام، افتخاری برای حوزه‌ علمیه قم است / همه امّت اسلام، وامدار این شخصیت عالی‌مقام هستند
مرجع عالیقدر: برگزاری کنگره بزرگداشت مقام حضرت ابوطالب(ع) افتخاری برای حوزه‌ علمیه قم است

سه شنبه ۲۵ رجب ۱۴۴۲ ق، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل البیت علیهم السلام، با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، گزارش مفصّلی از کنگره حضرت ابوطالب علیه‌السلام که در حال برگزاری است ارائه داد.

 

معظّم له ضمن تقدیر و تشکّر از برگزارکنندگان این کنگره عظیم، درباره عظمت شخصیت حضرت ابوطالب علیه السلام، سخنانی ایراد فرمودند.

 

ایشان، امت اسلام را وامدار آن حضرت دانسته و فرمودند: الحق حضرت ابوطالب علیه السلام و خاندان بزرگ ایشان، خدمات بزرگی به اسلام داشتند و وظیفه شیعیان و عموم مسلمانان است تا نسبت به شناسایی و معرفی هر چه بیشتر آن بزرگوار تلاش كنند.

با همه آنچه تا به حال انجام شده است، ما در معرّفی این شخصیت بزرگ، مقصّر بوده‌ و بسیار کوتاهی کرده‌ایم.

آن بزرگمرد تاریخ اسلام در همه کمالات از علم و ادب و صداقت و شجاعت، اسوه زمان بود و هر چه ما بگوییم باز هم قطره‌ای از دریای فضایل ایشان را بیان نکرده‌ایم:

 

کتاب فضل تو را آب بحر کافی نیست
که تر کنند سر انگشت و صفحه بشمارند

 

مرجع عالیقدر، خدمت به معرّفی این شخصیت بزرگ را از توفیقات الهی شمرده و افزودند:  احیای نام ابوطالب علیه السلام احیای دین و مذهب است و بدانید که شرکت در این امر، جز با عنایات الهی و الطاف فرزند بزرگوار حضرت ابوطالب یعنی امیرالمومنین علیه السلام امکان پذیر نیست. باید قدر این موفقیت بزرگ را دانست و خدا را شاکر بود.

 

معظّم له، این همایش بزرگ معنوی را افتخاری برای حوزه علمیه دانسته و بیان کردند: ان‌شاءالله حوزه علمیه سالیان سال از برکت آثار علمی معارفی این کنگره بهره‌مند است و بیش از پیش در معرفی این شخصیت عالیقدر اسلام اهتمام داشته باشد.

 

مرجع عالیقدر در پایان با تشکر  از دبیر کلّ مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام فرمودند: من از این اقدام شما بسیار خوشحال هستم و غبطه می‌خورم؛ یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزاً عظیما

شما را دعا می‌كنم و امیدوارم در ظلّ عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف محفوظ و بیش از پیش موفق باشید.

چهارشنبه / 20 اسفند / 1399