جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیة الله العظمی صافی گلپایگانی:
مرحوم علّامه آقای جعفری، اهل حقیقت بودند./شرح نهج البلاغة ایشان بسیار خوب و قابل استفاده است.
دیدار مسئول موسسه نشر آثار علامه جعفری ( ره) با معظم له

عصر یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰، مسئول مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری ره، با حضور در بیت مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیة‌الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته، با ایشان دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، جناب آقای علی جعفری، فرزند مکرّم علّامه جعفری ره و مسئول مؤسسه، گزارشی از فعالیت‌های این مرکز و برنامه بیست و سومین سالگرد ارتحال آن مرحوم ارائه داد.

معظم له نیز با طلب رحمت و رضوان الهی برای علامه شیخ محمّد تقی جعفری ره فرمودند:
سابقه رفاقت بنده با آن مرحوم به نجف اشرف و درس مرحوم آیت الله آقای شیخ محمدکاظم شیرازی رضوان الله تعالی علیه بر می‌گردد. البته بعد در ایران هم این ارتباط حفظ شد و بارها ایشان منزل ما آمده بودند و حقیر نیز ایشان را ملاقات ‌کرده بودم.

ایشان در ادامه با نقل برخی از فضایل اخلاقی مرحوم علامه جعفری ره فرمودند:
مرحوم علامه اهل حقیقت بود و مقامشان از آنچه تصوّر می‌شود بالاتر است و امثال آن مرحوم جایگزین ندارند. ان شاء الله با احیای آثار علّامه، این شخصیت ارزشمند را زنده نگهدارید.

مرجع عالیقدر در ادامه با نقل خاطره‌ای از آن مرحوم فرمودند:
یادم هست وقتی که ایشان شرح و نقد مثنوی را می‌نوشتند به ایشان پیشنهاد دادم که نهج البلاغة را شرح دهند و آن مرحوم، این شرح ارزشمند را که اکنون به همت شما و همکارانتان با این شکل خوب و زیبا چاپ شده است، نوشتند. احیای آثار ایشان مخصوصاً کتاب‌هایی مثل شرح نهج البلاغه‌شان بسیار سودمند و مفید است.

معظم له در پایان با تجلیل مجدد از شخصیت علامه جعفری ره، افزودند:
از خداوند متعال رحمت و رضوان برای ایشان مسئلت دارم و امیدوارم توفیقات شما و همکارانتان در احیای آثار آن مرحوم روز به روز بیشتر شود و همه تحت عنایات و توجهات حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف باشید.

در پایان این دیدار، مدیر محترم مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری ره، با بیان اینکه مرحوم علامه نیز به حضرتعالی ارادت داشتند و بارها همگان را به مطالعه آثار جنابعالی، مخصوصاً کتاب «منتخب الأثر» و «پرتوی از عظمت امام حسین علیه السلام» توصیه می‌کردند، مجموعه آثار سیزده جلدی و نیز ویراست جدید تفسیر نهج البلاغة را، به معظم له اهدا کردند.

دوشنبه / 24 آبان / 1400