پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
دیدار آیت الله حسینی بوشهری با حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج محمد حسن صافی/تصاویر
دیدار آیت الله حسینی بوشهری/تصاویر
 آیت الله حسینی بوشهری: 
 
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، تمام عمر شریفشان در صراط مستقیم بودند./ایشان سفیر ایران و حوزه‌های علمیه در کربلای معلّی و حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام شدند./آثار ایشان باید در قالب‌های مختلف از جمله درس‌نامه، منتشر و تدریس شود.
 
صبح امروز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، آیت الله حسینی بوشهری با حضور در دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدّس سره، ضمن عرض تسلیت مجدّد مصیبت فقدان این فقیه ولایی، ایشان را مصداق حدیث شریف «فأمّا من كان من الفقهاء صائناً لنفسه، حافظاً لدینه، مخالفاً على هواه، مطیعاً لأمر مولاه» دانستند.
 
ایشان، فقدان آن مرجع عالیقدر را ثلمه‌ای بزرگ برای اسلام و حوزه‌های علمیه دانسته و افزودند: معظم له علاوه بر تسلّط بر علوم حوزوی از جمله فقه و اصول، تسلط عجیبی بر تاریخ داشتند و همچنین در رصد فضای بین المللی و اطلاع از اوضاع کشورها بخصوص کشورهای اسلامی، مسئولان را شگفت‌زده می‌کردند.
 
رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه ایشان، مصداق «المؤمن ینظر بنور الله» بودند بیان داشتند: آثار قلمی معظم له چون از اعتقاد و باور عمیق و از دل برخاسته و با اخلاص همراه بود، اینچنین ماندگار شد مخصوصاً کتاب شریف منتخب الأثر که باید در قالب‌های مختلف از جمله ‌درس‌نامه منتشر و تدریس شود.
 
آیت الله حسینی بوشهری، در ادامه گفتند: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه، تمام مدت عمر شریفشان را در صراط مستقیم بودند و بدون حب و بغض شخصی، درد دین داشتند و در آخر هم سفیر ایران اسلامی و حوزه علمیه قم در کربلای معلّی و حرم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شدند.
 
دبیر محترم شورای عالی حوزه های علمیه، با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری افزودند: تعبیر رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت به بهره‌مندی از نظرات و مشورت‌های این مرجع بصیر، بسیار مهمّ است و به سادگی نباید از آن گذشت.
 
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برخی ویژگی‌های معظم له گفتند: یکی از امتیازات مهم ایشان روحیه تشویق اشخاصی بود که منشأ اثر خیری برای دین و مردم می‌شدند. همچنین اگر جایی خلافی صورت می‌گرفت ایشان بدون مسامحه وارد می‌شدند و تذکر می‌دادند.
 
آیت الله بوشهری در پایان ضمن قرائت فاتحه و اهدای آن به روح ملکوتی آن مرجع عالیقدر، مراسم بسیار باشکوه تشییع در قم و نجف و کربلا را مراسم ماندگار در تاریخ شمردند.
 
در این دیدار، آیت الله زاده معظم مرجع عالیقدر، حجة الاسلام والمسلمین آقای حاج محمدحسن صافی گلپایگانی نیز از پیام جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه و برگزاری مراسم گرامیداشت توسط ایشان به مناسبت فقدان آن مرجع فقید، تقدیر و تشکّر کردند.
 
ایشان با اشاره به برخی ابعاد شخصیتی آن مرجع گرانقدر بیان داشتند: آیت الله العظمی آقای والد مکرّم رحمه الله علیه  همیشه به نهادها و مراکز حوزوی جهت نشر و ترویج معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم السلام و دفاع از مکتب اهل بیت علیهم‌السلام توصیه‌هایی داشتند و به آنها امیدوار بودند.
 
استاد عالی دروس خارج حوزه علمیه قم، تشییع باشکوه در قم را نشان‌دهنده محبوبیت مقام مرجعیت در بین مردم و تشییع عظیم در نجف و کربلا را پیوند میان دو ملّت عزیز عراق و ایران  دانستند و برگزاری مراسم‌های مختلف در کشورها و شهرهای مختلف را تاریخی خواندند.
 
 
 
پنجشنبه / 15 ارديبهشت / 1401