جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
آیت الله العظمی صافی، شخصیتی روشن فکر و به روز بودند.

صبح امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، بیت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره با حضور در بیت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی مکارم شیرازی دام ظله، از الطاف و عنایات معظم له در صدور پیام و برگزاری مراسم ‌بزرگداشت ارتحال آن مرجع فقید، تقدیر و تشکر کردند.

مرجع عالیقدر در ابتدای این دیدار، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را شخصیتی ارزشمند دانسته و فرمودند:
مراسم تشییع و ترحیم آن مرجع، به بهترین شکل و با شکوه و آبرومندی برگزار گردید.
بیت ایشان، هم بیتی خوش نام در میان بیوت مراجع است و امیدوارم که این نام خوش و موقعیت عالی همچنان در بیت ایشان باقی بماند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به آثار و تألیفات آن ‌مرجع عالیقدر بیان داشتند:
آثار ایشان مخصوصاً کتاب منتخب الاثر ماندگار و بی نظیر است. شایسته است کرامات و عنایاتی که برای ایشان در تألیف این اثر بوده، در چاپ جدید آن تقریر و اضافه گردد.

معظم له به سابقۀ آشنایی خود با مرحوم آیت الله العظمی صافی اشاره کرده و افزودند: من با ایشان و اخوی بزرگوارشان از درس مرحوم آیت الله العظمی بروجردی آشنا شدم و در میان شاگردان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی ایشان جزء مستشکلین خوب درس بودند.

ایشان به همکاری آن مرحوم با مجلۀ مکتب اسلام نیز اشاره کرده و فرمودند: علیرغم اقتضای سن ایشان، وی شخصیتی روشن فکر و به روز بود که این را می توان از اعلامیه هایی که در حوادث گوناگون منتشر می کرد، به وضوح دریافت.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزاری کنگره ای جهت بزرگداشت ابعاد مختلف شخصیتی و مقام شامخ علمی فقاهتی ایشان و همچنین رونمایی از آثار ایشان را ضروری دانسته و تأکید کردند:
خاصیت گذر زمان، کمرنگ شدن مسائل مادی است، اما تاریخ معنوی با گذر زمان روشن تر و پربارتر می شود، از این رو آثار معنوی در قلوب همگان باقی می ماند و پربار می گردد.

شنبه / 24 ارديبهشت / 1401