جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار جمعی از مسئولان ورامین با استاد عالی حوزه علمیه قم مطرح شد:
خدمت به مردم مخصوصاً ضعفا و محرومان باید بالاترین افتخار برای مسئولان باشد
دیدار جمعی از مسئولان ورامین
در دیدار جمعی از مسئولان ورامین با استاد عالی حوزه علمیه قم مطرح شد:
 
خدمت به مردم مخصوصاً ضعفا و محرومان باید بالاترین افتخار برای مسئولان باشد./ساده‌زیستی، تواضع، مردم‌داری و اخلاص از مهمترین ویژگی‌های آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دوران مسئولیت و مرجعیتشان بود‌.
 
صبح پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ و در آستانه قیام تاریخی مردم ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲، جمعی از مسئولان شهرستان ورامین با حضور در بیت مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره با فرزند ایشان دیدار کردند.
 
در ابتدای دیدار، حجت الاسلام والمسلمین محمودی، سلام و تسلیت مجدد مردم شریف ورامین را خدمت بیت مکرّم آن عالم ربّانی ابلاغ، و ابراز امیدواری کرد که راه و اندیشه ناب آن فقیه ولایی همواره پر رهرو باشد. 
 
آیت الله زاده معظم آقای حاج محمدحسن صافی گلپایگانی با تقدیر و تشکر از حاضران در جلسه و مردم عزیز ورامین بیان داشتند: 
شهرستان ورامین همیشه درخشندگی خاصی در حفظ و ابراز هویت ولایی داشته و سابقه آن دیار از همه شهرها در انقلاب بیشتر است. از موهبت‌های الهی بر مردم آن منطقه وجود شریف آیت الله محمودی امام جمعه شهرستان ورامین است که همه قدردان ایشان هستند.
مردم بزرگوار ورامین هر موقع احساس کنند حضورشان برای دفاع از دین و مرجعیت لازم است، در رکاب اسلام و انقلاب هستند و خواهند بود.
 
استاد عالی دروس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برخی ویژگی‌های آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره افزودند: 
ساده‌زیستی، تواضع، مردم‌داری و اخلاص از مهمترین ویژگی‌های آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دوران مسئولیت و مرجعیتشان بود‌.
دوران مسئولیت ایشان در خبرگان قانون اساسی و دبیری شورای نگهبان، همه درس و عبرت است برای مسئولان که چطور یک مسلمان باید در عین آگاهی از مسائل جهان اسلام و اوضاع زمان، در دفاع از دین و هویت اسلامی، اهتمام نماید و در عین حال، این را مسئولیت شرعی برای خود بداند نه مقام دنیوی، و لحظه ای برای غیر خداوند متعال قدم برندارد.
 
ایشان در ادامه توصیه‌های خود، با بیان اینکه طرح بانکداری اسلامی از جمله کارهای ماندگار معظم له در دوران مسئولیتشان بود گفتند:
خدمت به مردم مخصوصاً ضعفا و محرومان باید بالاترین افتخار برای مسئولان باشد.
باید طوری رفتار کنیم که اگر برگشتیم و سابقه خود را نگاه کردیم، به خدمت‌هایی که به مردم مخصوصاً انسان‌های محروم و نیازمند کردیم افتخار کنیم.
 
معظم له در ادامه با اشاره به تشییع باشکوه مرجع عالیقدر در ایران و عراق و برگزاری مراسم‌های بزرگداشت در سراسر کشورهای اسلامی، افزودند: 
اگر مسئولی این‌طور شد که ضمن دفاع از دین و مکتب، خالصانه به مردم خدمت کرد و همیشه فکر و ذکرش مردم و غم و غصه‌های آنان شد، مردم همیشه اظهار علاقه و محبت به او دارند.
تشییع و مراسم‌های بزرگداشت آیت الله والد معظم ما نماد چنین موضوعی بود که همه مردم به طور شگفت‌انگیزی حاضر شدند و محبت خود به چنین مرجعی را اظهار کردند.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به خدمات اجتماعی مرجعیت بیان کردند: با عنایات خداوند و الطاف حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی رحمه الله علیه همیشه بنابه توصیه ایشان در رسیدگی به مناطق محروم و رفع حوائج مومنین پیش‌قدم بود و هم اکنون هم این اقدامات در همه ابعاد از مساعدت‌های مالی و فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی در حال انجام است.
 
ایشان در بخش پایانی دیدار با اشاره به جایگاه ویژه مسئولیت در حکومت اسلامی گفتند: مسئولیت یک امانت الهی در دست همه مسئولان است که باید اولاً قدر این توفیق را بدانند و ثانیاً لحظه‌ای از خدمت به مردم عزیز و شریف غفلت نکنند و یقین داشته باشند اول کسی که از این خدمات خوشحال می‌شوند وجود مبارک حضرت بقیه الله ارواح العالمین له الفدا هستند.
 
در این دیدار که فرماندار، شهردار، دادستان، بخشداران مرکزی و جواد آباد، فرمانده انتظامی شرق استان، فرمانده فاتحین شرق و رییس شورای شهر حضور داشتند، حاضران با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، یاد و خاطره آن مرجع ولایی و مردمی را گرامی داشتند.
جمعه / 30 ارديبهشت / 1401