استاد صافی گلپایگانی:

نسخه مناسب چاپSend by email

عضو لجنه وقف شیعیان هند به همراه برخی از ائمه جماعات و فعالان فرهنگی کشور هندوستان با استاد درس خارج حوزه علمیه ،حاج محمد حسن صافی گلپایگانی دیدار کردند.

در این دیدار عضو لجنه وقف شیعی هند از شخصیت مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره تجلیل نمودند و فقدان ایشان را خسارتی جبران ناپذیر برای شیعیان جهان و کشور هند دانستند.

ایشان خدمات عام المنفعه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، خصوصا درحمایت از علماء و روحانیون و مبلغین هند را بسیار ارزنده شمردند و افزودند: مدرسه علمیه ایی که تحت حمایت ایشان درلکنهو بوده همواره مرکز علم و فعالیت های علمی و تبلیغی بوده که بحمدالله در حال حاضر هم منشا برکات بسیاری است.

در ادامه یکی از فعالان عرصه تبلیغ در کشور هند گفت : بحمدالله مدرسه علمیه لکنهو دارای رتبه اول از جهت علمی و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی است که این موفقیت مدیون اخلاص و توجه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بوده است.

در ادامه استاد حاج محمد حسن صافی گلپایگانی ضمن تشکراز زحمات شورای وقف شیعی هند توجه به موقوفات و احیای آن را بسیار بااهمیت دانستند و افزودند : واقفان و موقوفات در ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام نقش بسزایی دارند و امروز وظیفه داریم از این موقوفات محافطت نماییم و به نیت واقفان بدرستی عمل کنیم.

استاد درس خارج گفتند:آیت الله العظمی صافی گلپایگانی همواره از شیعیان و مومنان کشور هند تجلیل میکردند و سفر تبلیغی شان به هند را از بهترین سفرها بر میشمردند و در آن مدت کوتاه توانسته بودند از مجامع علمی و کتاب خانه های هند و وضعیت کشور هند اطلاع کافی پیدا نمایند که همین مطلب علت حمایت ایشان از برنامه های علمی علمای هند و تاسیس مدرسه علمیه در لکنهو بوده است.