يكشنبه: 1403/02/9
نسخه مناسب چاپSend by email
باز نشر پیام مرجع ولائی فقید آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره بمناسبت اربعین حسینی - سال ۱۴۳۶ قمری
 
▪️حضور میلیونی با پای پیاده به سوی کربلا، کنگره عظیمی است که به دنیا اعلام می‌کند راه حسین و اهداف او جاودان و فراموش ناشدنی است.
 
متن ترجمه بیانیه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ  لطف الله صافی گلپایگانی قدس سره که به زبان عربی صادر شده به این شرح است 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ
 
ملت بزرگ و عظیم و شجاع عراق و شیعیان مؤمن و مخلص اهل بیت علیهم السلام در عراق
 
سلام و درود و رحمت و تاییدات خدا بر شما
 
سلام به شما ای کسانی که با آمادگی خود برای شهادت، قدرت ایمان و صبر خود را به جهان ثابت کردید و صحنه ای عظبم از ایمان و استقامت و ایثار و شجاعت را در کربلا به نمایش گذاشتید و دل های دوستداران اهل بیت علیهم السلام را امیدوار و دل های دشمنان را نا امید ساختید.
 
روز اربعین مظهر عزت و سرافرازی است. اربعین مظهر استقامت امت قرآن و روز محکومیت جهالت و گمراهی و بردگی غیر خدا است.
 
شما با اقدام شجاعانه خود در این روز بزرگ از حق و ایمان و وجدان زنده بشری دفاع می‌کنید و پیام سیدالشهدا علیه السلام را به جهان می‌رسانید و استبداد و حاکمان مستبد و مزدوران بیگانگان را محکوم می‌کنید و به یزید و ابن زیاد و طاغوت های ظالم زمان اعتراض می‌کنید.
 
طنین فریاد لبیک یا حسین و هیهات منا الذله شما غریو حق و ندای قرآن و فریاد استقلال و آزادی اسلامی است و فریاد توحید و ندای آسمان‌ها و زمین است.
 
آفرین بر شما؛ شما لیاقت عمل به وظیفه ولایی و اسلامی خود را پیدا کردید. شما با پای پیاده رهسپار کربلا شده اید و اکنون فرشتگان بال خود را زیر پای شما گسترده اند. کاش همراه شما بودم و افتخار داشتم این گام های مبارک و عزیز و مقدس را با شعار لبیک یا حسین بردارم و خاک قدم های شریف شما را توتیای دیدگان سازم.گوارایتان باد، گوارایتان باد.
 
حضور میلیونی شما با پای پیاده از شرق و غرب و دور و نزدیک به سوی کربلای مقدس، کنگره عظیمی است که به دنیا اعلام می‌کند راه حسین و اهداف او جاودان و فراموش ناشدنی است و شهدای این راه شهدای حق و شهامت و قهرمانی هستند؛ خداوند آنها را با اصحاب حسین محشور کند که جان خود را فدای حسین علیه السلام کردند و رحمت خدا بر آنها و جان پاکشان باد.
 
درود خدا بر شما ای یاوران اسلام، ای یاوران قرآن، ای یاوران ابی عبدالله علیه السلام
 
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 
لطف الله صافی
دوشنبه / 13 شهريور / 1402