شنبه: 1403/02/8
نسخه مناسب چاپSend by email
استاد حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی در درس خارج فقه:
(می‌بایست قرآن و عدل آن به جهانیان معرفی شود و امروز عدل قرآن وجود مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد.)

*می‌بایست قرآن و عدل آن به جهانیان معرفی شود و امروز عدل قرآن وجود مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد .

*باید تعالیم و اخلاق پیامبر گرامی اسلام و امامان معصوم بر جهانیان گفته شود تا حقیقت قرآن و اسلام آشکار شود .

 

 

استاد حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی در جلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم بمناسبت میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام بیاناتی ابراز داشتند که به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

  • استاد حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی با تبریک عید میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق علیهما السلام به امام زمان ارواحنا فداه و به مسلمین و شیعیان جهان بیان داشتند : کلام و بیان از ادای حقیقت و واقعیت مطلب درباره پیغمبر گرامی اسلامی عاجز است. نه تنها ما، بلکه تمام بزرگان و دانشمندان نیز در مقابل تعلیمات و اخلاق کریمه پیامبر اسلام سر تعظیم فرود می‌آورند و همگی اذعان دارند آنگونه که باید و شاید نتوانسته‌اند این وجود نازنین را بشناسند.
  • ایشان ریشه‌ی اهانت‌هایی که در گوشه و کنار جهان به قرآن کریم صورت می‌گیرد را عدم شناسایی پیامبر گرامی اسلام به جهانیان دانستند و اظهار داشتند: اگر حوزه و عالمان دینی، در حد توان، تعلیمات پیغمبر عظیم الشان اسلام را به جهانیان ارائه کنند، ابنای بشر در مقابل حضرت ختمی مرتبت سر تعظیم فرود می‌آوردند و مانند بسیاری از دانشمندان و عالمان بزرگ مسیحی و یهودی که درباره پیامبر گرامی اسلام کتاب‌ها نوشته و مطالبی را بیان کرده‌اند، به بزرگی پیامبر اعتراف کرده و به تعلیماتش ایمان می‌آوردند.
  • استاد صافی گلپایگانی  با اشاره به حق بزرگی که پیامبر اسلام بر جهان بشریت دارد افزود:‌  تعالیم ارزنده‌ی اوست که تا قیامت جاودان باقی خواهد ماند. گوستاولوبون فرانسوی در کتاب «تمدن اسلام و عرب» می‌گوید: کلمه توحید کلمه‌ای است که فقط دین اسلام آن را به بشریت عرضه کرده است و تاج افتخاری است که بر سر مسلمانان می‌باشد.

پیامبر اسلام که در روزهای اول رسالت خودشان فرمودند «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» با این کلام بسیار زیبا حقیقت عبودیت و بندگی را بر جهانیان اعلام نمودند و ضمن اعلان یکتاپرستی و نفی شرک، بت پرستی و ثنویت را باطل نمودند.

  • استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به اینکه اسلام بر همه‌ی ادیان ابراهیمی حق دارد و ادیان دیگر از طریق قرآن و تعلیمات پیامبر گرامی اسلام شناخته می‌شود، افزودند:  ایا می‌توان مسیح را به واسطه انجیل به جهانیان معرفی کرد؟  آیا این مسیحی که در قرآن به جهانیان معرفی شده است مسیح و پیغمبر خداست و یا آن مسیحی که انجیل تحریف شده آن را تعریف میکند ؟
  • ایشان با اشاره به اینکه باید بابت عدم معرفی پیامبر گرامی اسلام به جهانیان گریه کرد افزودند:  قرآن پیامبر را « و ما ارسلناک الا رحمة‌ للعالمین» معرفی می‌کند. که این پیامبر برای جهانیان رحمت، صفا و مهربانی است. پیغمبری که می‌فرماید انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق. و قران کریم درباره ایشان می فرماید انک لعلی خلق عظیم .

سزاوار است برای معرفی قرآن و آورنده‌ی این کتاب مقدس کنگره‌های بزرگ در سطح جهان برگزار شود. بدیهی است که با معرفی شخصیت بزرگ جهان بشریت و تعالیم ارزنده قرآن، امامت اوصیا و جانشینان آن حضرت که ادامه دهنده این خط نورانی هستند بر جهانیان آشکار خواهد شد .

  • استاد صافی گلپایگانی با ذکر خاطره‌ای از مرحوم آیت الله والدشان افزودند:  یک جوانی خدمت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره نامه فرستاد که در آن نامه نوشته بود که می خواهم مسیحی بشوم ایشان در جواب نامه نوشته بودند:  ‌از قرآن و اسلام چه فهمیده‌ای؟ آیا قرآن و اسلام را شناخته‌ای که می‌خواهی مسیحی شوی؟ آیا مسیحیت را شناخته‌ای؟ ایا سخنان بزرگان مسیحیت را درباره‌ی قرآن می دانی؟‌ ... اگر اینها را مطالعه کرده‌ای و به قطعیت رسیده‌ای می‌توانی مسیحی شوی.

این جوان در جواب نامه نوشت جواب شما مرا متحول کرد وبعد از تحقیق کامل  فهمیدم دین واقعی همان اسلام است

  • معظم له معرفی و تبلیغ اسلام برای نسل جوان را از وظایف آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دانستند و افزودند:  متاسفانه الان مانند سابق عمل نمی‌شود و ضعف‌هایی در این مراکز دیده می‌شود که باید با مراجعه به مراکز دینی نسبت به معرفی دین مقدس اسلام اقدام جدی شود.
  • ایشان در قسمتی دیگر از بیانات خود با مقایسه مقام زن در قبل و بعد از اسلام و ماجرای زنده به گور کردن دختران در عصر جاهلیت بیان داشتند:  اسلام با حضورش جایگاه زن را به والاترین مقام انسانیت ‌رساند و بین زن و مرد هیچ فرقی نگذاشت و ملاک برتری را فقط تقوا  قرار داد که فرمود  «ان اکرمکم عند الله اتقیکم».

کدام مکتبی است که توانسته است اینگونه کرامت انسانی را به زن تقدیم کند؟ اسلام زنانی از جمله حضرت صدیقه طاهره علیهما السلام و حضرت زینب سلام الله علیها را معرفی ‌می‌کند که تربیت شده دین اسلام هستند.

همچنین شخصیت‌هایی مانند امیر المومنین علی علیه السلام، ابوذر و سلمان فارسی را می‌شناساند که ما باید آنهارا در رفتار و کردار خود الگو و اسوه قرار دهیم .

  • استاد صافی گلپایگانی  با بیان اینکه باید اعتراف کنیم که در شناساندن اسلام و پیامبرعالیقدر کوتاهی کرده‌ایم اظهار داشتند: رفتار و عملکرد ما به عنوان یک فرد مسلمان معرف دین ماست که می‌بایست در آن دقت بیشتری داشته باشیم تا موجب شود که مردم را به این دین دعوت نمائیم نه اینکه خدای نکرده موجب دوری از دین شود.
  • ایشان در پایان با بیان اینکه لازم است با معرفی قرآن عدل قرآن هم که  امروز وجود مقدس امام زمان ارواحنا فداه می‌باشند و آن امامی که زمین را پر از عدل و داد خواهد نمود برای مردم دنیا معرفی شود.

 

چهارشنبه / 12 مهر / 1402