يكشنبه: 1403/02/9
نسخه مناسب چاپSend by email
دیدار جمعی از طلاب ممتاز و نخبه حوزه‌های علمیه با استاد حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه جمعی از طلاب ممتاز و نخبه حوزه‌ی علمیه قم با استاد حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کردند.

استاد حاج شیخ محمد حسن صافی در این دیدار بیانات مشروحی را ایراد نمودند که در ذیل به اهم آنها اشاره می‌گردد:

 

 

-  یکی از مهمترین عوامل اصلی موفقیت طلاب اخلاص و نیت پاک است.
آیت الله العظمی بروجردی در درس خارج فرموده بودند که آقایان طلاب از همان لحظه که وارد حوزه می‌شوند، به مقصود خود رسیده‌اند که همان قرب الهی است و هر روز که جلو می‌روند درجات آن بالا می‌رود.

 

- طلاب عزیز ما باید از جهات علمی جامعیت داشته باشند.
مرحوم آیت الله العظمی والد بزرگوار ما علاوه بر اینکه فقیه بودند جامعیت خاصی در علوم مختلف اسلامی داشتند. امروز باید ما در برابر انحرافات و شبهه‌افکنی‌ها که خصوصاً در فضای مجازی می‌شود، کار کنیم و با جامعیت علمی به مبارزه با فرق ضاله برویم.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی کتب متعددی در رد این فرق ضاله دارند از جمله کتاب ارزشمند صراط مستقیم است که حدود 180 شبهه از شبهات وهابیت و غیر آن را پاسخ داده‌اند.

 

- توسل به اهل بیت علیهم السلام برای طلاب علوم دینی لازم و ضروری است.
هر روز صبح با توسل و دعا خودشان را بعنوان سرباز کوچکی در برابر امام زمان ارواحنا فداه ببینند و از وجود مبارک حضرت کمک و یاری بخواهند.

 

- ما همه باید خود را موظف به پاسداری از دین و حدود و ثغور اسلام بدانیم.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره تا روزهای آخر قبل از رحلتشان مشغول مطالعه و جواب استفتائات بودند و مجلات و مقالات علمی را مطالعه می‌کردند. اگر کسی کتاب خوبی نوشته بود تشویقش می‌کردند و اگر کسی اشتباهی کرده بود به او تذکر می‌دادند و او را هدایت می‌کردند. همه‌ی اینها بخاطر این بود که ایشان خود را در برابر خداوند متعال و مکتب اهل بیت علیهم السلام مسئول و موظف به نگهداری و حفظ احکام شریعت اسلام می‌دانستند.

 

 

شنبه / 22 مهر / 1402