يكشنبه: 1403/02/9
نسخه مناسب چاپSend by email
ازسوی عتبه مقدسه حسینی علیه السلام برگزارشد؛
مراسم بزرگداشت مرجع ولائی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره در حرم مطهر حضرت سیدالشهداء علیه السلام برگزار شد .
مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره در کربلا/تصاویر
 
 
همزمان با ایام دومین سالگرد ارتحال عالم ربانی بزرگ مرجع شیعیان جهان آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره مراسم  باشکوهی با حضور نمایندگان مراجع عظام ،نمایندگان محترم عتبه مقدسه حضرت امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام
علما و فضلا حوزه علمیه نجف  وکربلا واقشار مختلف مردم عراق و زوار ایرانی و غیر ایرانی در سالن خاتم الانبیاء در صحن حرم مطهر حسینی علیه السلام ،برگزار گردید.
دراین مراسم سخنرانان و برخی از شخصیت های کشور عراق درباره شخصیت آن مرجع فقید به سخنرانی پرداختند .
 استادعالیقدر حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی در سخنانی از خدمات مسئولان عتبه مقدسه حسینی خاصه متولی شرعی جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عبدالمهدی کربلائی تقدیر نمودند .
ایشان افزودند:از خصوصیات آیت الله العظمی والد مکرم ما تلاش بی وقفه در حمایت از دین بود و تا آخرین لحظات عمر مبارکشان مشغول به پاسخگویی و رفع شبهات بودند و دائما خود را در محضر مولایش بقیه الله الاعظم ارواحناله الفداء می دیدند .
▫️استاد درس خارج حوزه علمیه قم در صحبت های خود به زبان عربی افزودند: 
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره کثیرالبُکاء در مصیبت سیدالشهداء علیه السلام بودند و عرض ارادت خاصی به محضر خامس آل عبا داشتندکه در آثار علمی و دیوان اشعار ایشان این دلباختگی نمایان و مشهود است .
▫️استاد صافی گلپایگانی گفتند:ابعاد زندگی والدمعظم ما بسیار گسترده است و خدمات اجتماعی ایشان برای مسلمین جهان در آن بسیار برجسته میباشد که دلیل بر احاطه ایشان بر اوضاع جهان بود.
ایشان با اشاره به کتاب شهید آگاه تالیف آیت الله العظمی صافی که از سوی عتبه مقدسه هم بنام النهضة الحسینیه یا علم الامام علیه السلام تجدید چاپ شده است 
اظهار داشت : 
مرحوم آیت الله والد ما نسبت به پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان دین و مغرضان وارد می کنند اهتمام ویژه داشتند و در همان سال های جوانی با نوشتن مقالات مهم اعتقادی در فصلنامه های ایران و دیگر کشورهای اسلامی چون مصر و سوریه به روشنگری در فهم حقیقی از دین اسلام می پرداختند .
 
در این مراسم با شکوه امین العام حرم مطهر سیدالشهدا علیه السلام جناب آقای دکتر حسن العبایچی در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان و بیت مرجع فقید، به ذکر مقام علمی و عملی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره پرداخت و بیان داشت :
تجلیل از علمای ربانی ، تجلیل از امامت و دین است و همه ما در هرجایگاهی موظف هستیم با شناختن علماء وآثار آنان ، همایش های مختلفی در حول شخصیت آنان برگزار نماییم و این مراسم هم در همین راستا ازسوی متولی شرعیه عتبه حسینی علیه السلام برگزار گردیده است که تشکیل این جلسات را از وظایف خود میدانیم.
در ادامه جناب حجت الاسلام والمسلمین موسوی از اساتید حوزه های علمیه نجف و کربلا  در سخنانی به بیان خصایص علمای عامل و موثر ، در زمان غیبت کبری پرداخت .
ایشان گفتند؛تقوا و بی اعتنایی به تجملات دنیوی و جهد وتلاش در کسب علوم و معارف اهل بیت علیهم السلام از خصایص آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره بود که این اوصاف، ایشان را به یک چهره تاثیر گذار در جهان اسلام معرفی کرد.
استاد حوزه علمیه عراق افزود؛امروزه هرکجا اثری یا محفلی درباره مهدویت برپا شود نام اثر گرانقدر منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر عجل الله تعالی فرجه الشریف تالیف آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره به عنوان معیار و میزان و فاخر ترین اثر مهدوی مطرح میگردد واین دلیل مجاهدت های علمی آن لطف الهی ، در این موضوع است 
استاد موسوی در قسمت هایی دیگر از سخنان خود به بررسی دیگر آثار علمی واجتماعی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره خصوصا در زمینه دفاع از مقام امامت و ولایت ائمه معصومین و سیدالشهداءعلیهم السلام پرداخت و کتب معظم له در این زمینه را راه گشا برای حوزویان و دانش پژوهان دانست و از اهتمام آیت الله العظمی صافی به مساله تبلیغ دین صحبت کرد. 
در ادمه جناب حجت اسلام و المسلمین شیخ احمد صافی مدیر قسم شئون الدینی عتبه حسینی علیه السلام از اهتمام عتبه مقدسه  نسبت به برگزاری مراسم دومین سالگرد مرجع مهدوی گزارشاتی را بیان نمود و در موضوع مرجعیت و حمایت از آموزه های دین مطالب ارزشمندی را ذکر کرد . 
مسئول فرهنگی عتبه حسینی گفت :خط و مبانی فکری آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره نیاز امروزی جوانان را تامین مینماید و میبایست آثار ایشان در سطح جهان اسلام گسترش پیدا نماید و عتبه حسینی در همین راستا بزودی مجموعه آثار مرجع ولایی را  جهت انتشار گسترده و جهانی به چاپ میرساند.
لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار و تالیفات آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره جهت استفاده عموم برپا گردیده بود.
 
 
سه شنبه / 3 بهمن / 1402