شنبه: 1403/02/8
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار معاون امور بين الملل مركز جهاني اهل بيت:
اسلام واقعي، با فرهنگ غني تشيع قابل گسترش است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح دو‌شنبه 19/12/87 حجة الاسلام و المسلمین اختری، معاون امور بین‌الملل مركز جهانی اهل بیت علیهم السلام و هیئت همراه را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له به اهمیت تبلیغ و معرفی فرهنگ تشیع در دنیا اشاره كردند و افزودند: حقیقت تشیع و ولایت اهل بیت علیهم السلام و معارف و تعالیم آنان نه تنها مورد قبول اهل سنت بلكه مورد قبول بسیاری دیگر نیز می‌باشد و اگر ما آن طور كه شایسته است تشیع را به جهانیان عرضه كنیم، مورد قبول واقع می‌شود و همه به تشیع گرایش پیدا می‌كنند.

ایشان تبلیغات وسیع بعضی از فرق باطله را یادآور شدند و افزودند: هر جا حركتی اسلامی بوجود می‌آید آنها به آنجا هجوم می‌برند و اعتبارات و بودجه‌های بسیاری را خرج می‌كنند تا بتوانند آنجا را زیر نظر داشته باشند و اهداف خود را پیاده كنند.

مرجع تقلید شیعیان، ذخایر و سرمایه‌های عظیم تشیع را بی‌مانند خواندند و بیان داشتند: همه چیز در اختیار ماست و از جهت ذخایر علمی و سرمایه‌های معرفتی، تشیع كم ندارد و همه اینها موقوف به این است كه اشخاص فداكاری باشند كه در نقاط دور افتاده به تبلیغ و بیان این معارف غنی بپردازند.

معظم له در ادامه، دعا را یكی از همین معارف و ذخایر تشیع معرفی كردند و ادامه دادند: هیچ مكتب و دینی چنین مضامین و معارفی را در اختیار ندارد و نه فقط صحیفه سجادیه بلكه دعاهای عالیةالمضامینی داریم كه آنچه فطرت بشر می‌خواهد و به آنها نیاز دارد در آنها ذكر شده است.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به حوادثی چون جنگ سی و سه روزه لبنان، فرهنگ تشیع را مورد استقبال جهانیان دانستند و اظهار داشتند: الحمدلله اسم و آوازه شیعه به این ویژگی‌ها بلند شده است كه اینها ملت و جمعیتی هستند كه هویتی برجسته و عالی دارند، فرهنگ دارند و در مقابل زورگویی‌ها مقاومت و ایستادگی می‌كنند.

معظم له خواستار برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهتر از منابع و امكانات جهت پیشبرد اهداف متعالی تشیع شدند و فرمودند: باید كه با تدبیر و توجه كامل، به رفع نقاط ضعف و استفاده از نقاط قوت بپردازیم و این گرایشی را كه در دنیای امروز به تشیع پیدا شده است، پاسخگو باشیم كه اسلام واقعی، با فرهنگ غنی تشیع قابل گسترش است.

ایشان با اشاره به زحماتی كه علمای گذشته به خصوص علمای لبنان در رساندن پیام و فرهنگ تشیع به قلب امریكا و افریقا كشیدند، فرمودند: امروزه با این امكاناتی كه هست و می‌توان به راحتی به هر جایی سفر كرد و به كمك فناوری‌های نو، ماهواره و اینترنت باید به میدان بیاییم و معارف و تعالیم اهل بیت علیهم السلام را به همه جای دنیا صادر كنیم.

مرجع تقلید شیعیان یكی از موانع و مشكلات اصلی در صدور پیام تشیع به مناطق دور افتاده را كمبود بودجه و اعتبار دانستند و افزودند: انتظار اینست كه در تنظیم بودجه، اعتبارات مناسبی برای تبلیغ اختصاص داده شود؛ زیرا كه كیان و استقلال ما از تشیع است و چنانچه تشیع تضعیف گردد، قدرت ما ضعیف می‌شود و اگر بخواهیم قدرت داشته باشیم باید تشیع، قدرت داشته باشد.

در ابتدای این دیدار حجةالاسلام و المسلمین اختری، معاون امور بین الملل مركز جهانی اهل بیت علیهم السلام گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آن مركز خدمت معظم له ارائه كرد.

دوشنبه / 19 اسفند / 1387