سه شنبه: 1402/12/29
نسخه مناسب چاپSend by email
توصيه به نيروی انتظامی، و قوه قضائيه برای برخورد با پديده سگ‌گردانی، و خريد و فروش سگ‌های تزيينی
حکم سگ‌گردانی، و خريد و فروش سگ‌های تزيينی

 

بسمه تعالی
محضر مبارك مرجع عالیقدر شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیة الله العظمی صافی مدظله العالی
با عرض سلام و احترام و آرزوی مزید توفیقات و خدمات حضرتعالی؛ به عرض می‌رساند متأسفانه در شرایط فعلی غرب‌گرائی به صورت‌های زشتی ترویج می‌شود، از جمله فروش سگ‌های تزیینی و گران‌قیمت به سبك غربی و ورود آنها به كشور عزیزمان و گرداندن آنها در خیابان‌ها، پارك‌ها و اجتماعات در حالی كه عده زیادی از مردم حتی از فراهم‌كردن مایحتاج اولیه زندگی خود ناتوان هستند. نظر مبارك را برای اطلاع عموم بیان فرمایید.
جمعی از ارادتمندان و مقلدین
5/4/1391

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
علیكم السلام و رحمة الله
ترویج روش‌های باطل در مملكتی كه برای برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی هزاران شهید شربت شهادت را نوشیدند تا دستورات نجات‌بخش شرع مقدس اسلام در آن حاكم گردد، و مردم از ظلم و جهل و تاریكی‌های عقیده و روش‌های غرب‌گرایانه نجات پیدا كنند بسیار موجب تأسف است كه تعدادی فریب‌‌خورده و یا مغرض، به ترویج روش‌های غلط بیگانگان مشغول شده و ظواهر دینی جامعه ولائی را به ظاهر فریب‌دهنده غربی تبدیل می‌كنند كه یكی از آن روش‌های صددرصد باطل و گمراه كننده خرید و فروش و نگهداری سگ‌های تزیینی و ورود آنها به كشور می‌باشد كه حرام بیّن و خلاف شرع مقدس است.
امید این‌كه نیروی محترم انتظامی و دستگاه محترم قضائی و مردم شریف و با غیرت ایران از اشاعه این روش‌های نادرست جلوگیری كرده و فرهنگ اصیل و انسان‌ساز اسلام را كه حامی شرف و كرامت‌های واقعی انسانی می‌باشد از این خطرات و فتنه‌ها حفظ نمایند. خداوند همه را از فتنه‌های آخر الزمان حفظ نموده و توفیق عمل به وظیفه را به همگان عنایت فرماید والله العالم./لطف الله صافی/10شعبان المعظم1433

 

سه شنبه / 5 بهمن / 1395