جمعه: 1403/02/7
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیه الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته به سوگواره "نگین شکسته"/مشهد مقدس _ ۱۴۳۹ قمری
پیام مرجع عالیقدر به سوگواره "نگین شکسته"/مشهد مقدس _ ۱۴۳۹ قمری

بسم الله الرحمن الرحیم

ایام شهادت ام الائمه النقباء، حجه الله الکبری، بقیه النبوه و ثمره الرساله، سیده نساء العالمین، حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را به محضر مقدّس حضرت بقیه الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و دوستداران و خادمان با اخلاص دربار آسمانی فاطمی تسلیت عرض می کنم.

 

 

شهر مقدّس مشهد که بزرگترین پایگاه معنوی ایران و قبله آمال شیعیان جهان و مطاف فرشتگان مقرّب خداوند است، در اقامه مجالس سوگواری و ذکر فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام و عرض ادب و توسل به ساحت مقدس بانوی بزرگ جهان بشریت، همیشه موفق و موید بوده و الگوی سایر شهرهای مذهبی می باشد.

 

افتخار بزرگی که این شهر مقدّس دارد برپائی سوگواره (نگین شکسته) و انجام مراسم ویژه عزاداری فاطمیه است.
این مراسم با شکوه، پرتوی از تعظیم شعائر مقدس الهی است که افتخار برگزاری آن نصیب شما خادمان و چاکران  آستان فرشته پاسبان حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا شده است.

 

 

وظیفه بزرگ شیعیان در عصر حاضر، ابلاغ پیام فاطمیه به سراسر جهان می باشد و نباید آن را منحصر به یک شهر و یا یک کشور نمود.

 

پیام فاطمیه، پیام رحمت و مودّت و دوستی و درس خداشناسی و توحید و رهبری صالح برای تمام جهان است.

 

فاطمیه، حماسه بزرگ برای کمک به مظلوم و دشمنی با ظالم و ستمگران است.

 

فاطمیه نه یک روز و نه یک ماه و نه یک سال است، بلکه یک تاریخ است؛ تاریخ رهبری امام معصوم و انسان کامل و تقرّب به خداوند متعال و کسب فضائل و مکارم اخلاق است.

 

فاطمیه، غدیر است. فاطمیه، شب قدر است و فاطمیه عاشوراست و در یک کلام، فاطمیه، انتظار حکومت واحد الهی و رهبری قطب عالم امکان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

 

ان شاء الله تعالی دوستان اهل بیت علیهم السلام با اقامه مجالس فاطمی، راه و روش حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را دنبال کرده و بانوان مسلمان ما با حفظ حجاب و عفاف در تمام زندگی، آن حضرت را الگو و سرمشق خود قرار دهند و قلب مقدّس حضرت بقیه الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا را از خود خشنود نمایند و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

لطف الله صافی
۲۰ جمادی الاولی ۱۴۳۹ ه.ق

پنجشنبه / 19 بهمن / 1396