شنبه: 1403/02/8
نسخه مناسب چاپSend by email
آئین پیشواز و بزرگداشت دهه مبارک مهدویت ۱۴۴۵

بسم الله الرحمن الرحیم
السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ الْغَائِبِ عَنِ الْأَبْصَارِ وَ الْحَاضِرِ فِي الْأَمْصَارِ وَ الْأَفْكَارِ
آئین پیشواز و بزرگداشت دهه مبارک مهدویت ۱۴۴۵ در بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.
در این مراسم باشکوه که جهت بزرگداشت دهه مبارک مهدویت، که بنیانگذار آن مرجع ولائی آیت الله العظمی صافی قدس سره بودند، استاد عالیقدر آقای حاج شیخ محمد حسن صافی مد ظله به ایراد سخنرانی پرداختند و با ذکر نام و یاد آیت الله العظمی والد معظم بر برگزاری باشکوه مراسم جشن نیمه شعبان در نقاط مختلف کشور و آمادگی مبلغین، مادحین و دانش پژوهان برای ترویج امر مهدویت و مبارزه با فرق ضاله تأکید کردند.

 

گوشه ای از اولین بیانیه آیت الله العظمی صافی قدس سره و نامگذاری دهه مهدویت

اینك كه ماه شریف و مبارك شعبان‌المعظّم ۱۴۲۱ هجری قمری را در پیش داریم، ماهی كه مطلع و مشرق آفتاب جهان‌تاب وجود اقدس ولیّ دوران و كهف امان، امام مبین و خلف صالح انبیای مرسلین و غیاث مضطرّ مستكین، حصن حصین و ماء مَعین، حضرت بقیّةالله، صاحب‌الامر و غوث‌الدّهر، مولانا المهدی - ارواح العالمین له الفداء - است، در این فرصت عزیز، و در این ماه پربركت، مناسب است كه شیعیان و دوستان و منتظران آن حضرت، دهه‌ی دوم این ماه شریف را به نام نامی و اسم گرامی آن حضرت «دهة مهدویت» نام‌گذاری كنند و با مراسم تجلیل و تعظیم از این میلاد عظیم، ارادت و شدّت شوق و شور انتظار خود را اظهار نمایند و مجالس و محافل بزرگ پاك و منزّه از ملاهی برای ذكر فضایل و مقامات ملكوتیه و شئون قدسیة آن حجّت خدا تشكیل دهند....
شایسته است منتظران آن حضرت، جشن بزرگ دهه مبارک مهدویت را در سراسر گیتی، باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنند و به دنیا اعلام دارند، روز نیمه شعبان یعنی روز طلوع خورشید عدالت و مهربانی، صفا و خوشبختی. و بایسته است که مطابق امر آن امام حاضر دوران، برای تعجیل در فرج ایشان بسیار دعا کنیم.

به گزارش معاونت فرهنگی-تبلیغی بنیاد فرهنگی امامت: مقدمات توجه همگان به دهه مبارک مهدویت با آئین بزرگداشت و پیشواز این دهه، فراهم گشته است.
در این مراسم که با حضور حضرات آیات، علما و فضلاء، وعاظ و خطبا، مادحین و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام و رؤسای هیئات مذهبی مزین بود؛ از توصیه ها و بیانات حضرات آیات حسینی میلانی، بحرالعلوم میردامادی و صافی گلپایگانی بهره‌مند شدیم.
با قرائت بیانیه حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره در ایام نیمه شعبان، سفارشات معظم له نیز مورد تأکید سخنرانان قرار گرفت.

 

 

لینک گزارش تصویری

يكشنبه / 29 بهمن / 1402